Wednesday, January 20, 2010

(Still) Looking for Johnny B Winata


English:


Johnny B Winata was a witness in my adoption case. He was, to my understanding, part of the Winata family involved in Yayasan Mulia, the foundation arranging my adoption.
In my facebook group someone found a telephone number of Johnny B Winata somewhere on the internet. This number is (650) 994-6381. Well, I gave it a try, but it infortunately it was disconnected...

Then, I looked further on the internet and I found several companies, which offer people searches. I decided to use one of them. Not much later, I received an email with all past addresses and phone numbers of Johnny B Winata. I'm not sure if it's all correct, but the phone number mentioned above was also in there. It seems however, that it's the phone number of his previous address in San Rafael, CA. His current address would be in Chapin, South Carolina:

Name 
SSN
DOB/Age
Address
City
State
ZIP Code
WINATA JOHNNY BAKA: JOHNNY B WINATAAKA: THUNG JOHNNY 
557-75-XXXX
09/1959Age: 51
2516 DUTCH FORK RD
CHAPIN
SC
29036-8562


Unfortunately.... no phone number. The good thing though, is that, looking at his age, this seems to be the right Johnny B Winata. The question now is: how am I going to contact Johnny B Winata?

Do some of you have suggestions of how to retrieve his phone number? Or do some of you have friends in Chapin, South Carolina to check?

Johnny B Winata might as well be in California. The last address from him I have there is in San Rafael, Nova Albion street. If you know his current address/phone number or anything else relevant, please contact me at jeroendegraaffAT gmailDOTcom. Thank you.



Bahasa Indonesia
Johnny Winata adalah saksi dalam urusan adopsi saya. Dia, menurut pengertian saya, sebagian keluarga winata dilibatkan dalam Yayasan Mulia, Yayasan yang mengatur adopsi saya.
Pada Facebook group saya, seseorang menemukan nomor telepon Johnny B Winata. Ini nomornya (650) 994-6381 . Kemudian saya mencoba nya, namun itu mengecewakan. Nomor tersebut tidak tersambung.
Lalu, saya melihat lagi di internet dan saya menemukan beberapa perusahaan, yang menawari pencarian orang. Saya memutuskan memakai satu di antara mereka. Tidak lama kemudian, saya menerima email dengan semua alamat lama dan nomor telepon Johnny winata. Saya tidak yakin semuanya benar, tetapi nomor telepon yang disebutkan diatas ada pada juga disitu. Sepertinya itu nomor telepon dia pada alamat yang lama.
Dia sekarang tinggal di : Chapin, South Carolina:

Name 
SSN
DOB/Age
Address
City
State
ZIP Code
WINATA JOHNNY BAKA: JOHNNY B WINATAAKA: THUNG JOHNNY 
557-75-XXXX
09/1959Age: 51
2516 DUTCH FORK RD
CHAPIN
SC
29036-8562

sayangnya, tidak ada nomor telepon. hal yang baik terpikirkan adalah saat melihat usianya, ini menunjukan Johnny B Winata. Pertanyaannya adalah bagaimana menghubungi Johny B Winata.?

Apakahaada saran untuk mendapatkan nomor teleponnya? atau anda mempunyai teman di Chapin , South Carolina untuk membantu mengeceknya?


4 comments:

  1. Coba minta bantuan temen2 indonesia yg berada disekitar US, masuk dan post di kaskus regional US : http://www.kaskus.us/forumdisplay.php?f=76 , mungkin rekan2 disana bisa membantu :)

    ReplyDelete
  2. Hai, saya baru bisa login di kaskus lg. (saya ga bisa minggu2 yg lalu). Thanks, I posted my question on kaskus now!

    ReplyDelete
  3. klo anda ke metroTV, ada acra d sana namanya kick andy show, saya pernah melihat ada seuah kasus yang sama seperti anda, dan kira2 1/2 minggu kemudian, dia bisa bertemu dengan orang tua kandungnya......
    mudah-mudahan ini dapat membantu anda untuk menemukan oarang tua kandung anda...

    ReplyDelete
  4. Dear Jeroem,

    Indonesian Red Cross (PMI) have a program to bring the missing person by the way was to send a letter (treasure mailing service), maybe if you are dealing with PMI or a Dutch Red Cross cooperation between Indonesia Red Cross will be able to help, cause the Red Cross has trained volunteers and an extensive network.
    Sorry i cant speaking English well but i hope you are understand.
    Regard,

    Ayok

    ReplyDelete